ConTempo 2022: „Closing party (arrivederci e grazie)“ (BE, IT)
Kviečiame į paskutinį šių metų festivalio „ConTempo“ vakarėlį*, tik šįkart jis bus be blizgesio ir trenksmo. Alessandro Bernardeschi ir Mauro Paccagnella sukurtas spektaklis „Closing party (arrivederci e grazie)“ – šokis dviems, ironiškas ir paikas atsisveikinimo valsas, paskutinis akordas, kuris tuo pat metu – ir rimtas, ir lengvabūdiškas. Spektaklyje netrūks absurdo, juoko, sentimentų, plunksnų ir perukų, muzikos, vaizdų ir, žinoma, šokio, kuriame skleisis subtilus senstančių šokio kūnų grožis, sustiprinantis kūrinio politinį charakterį, kur amžius nėra tik metaforinis fonas, veikiau – choreografinės frazės šerdis. Alessandro Bernardeschi, Carlotta Sagna ir Ares D‘Angelo pažada Jums įsimintiną vakarą!
Atsiliepimai
Šie nuostabūs šokėjai, kurie scenoje kuria tikslumą su žiupsneliu nerūpestingumo bei demonstruoja savo patirties meistriškumą, išlaisvintą nuo suvaržymų vaidinti, taip pat yra nusivylę, širdį draskantys, senstantys pasakotojai – nes tai jų tema – dieviškai juokinga, rodanti pirštu į pasaulį, kuris nepavargsta ryti mūsų idealų. [Marie Baudet, La Libre, 2021]
Kompozicija labai efektyviai sulieja tai, kas beprotiška ir jautru: ji griebia jus iš esmės. [Charles A. Catherine, Ballroom Online, 2021]
1998 m. Briuselyje įkurta „Wooshing Machine“ yra išradimų vieta, kurioje persidengia kelios kūrybinės teritorijos. Sudarytas iš menininkų kolektyvo, kurio centre yra choreografas Mauro Paccagnella, „Wooshing Machine“ yra ten, kur nubrėžiamos sienos; būtent toje vietoje, kur įvairios, nevienalytės meninės realybės gali susikirsti ir bendrauti.
Teatro ir scenos meno eksperimentų laboratorija, besiskolinanti teatro, vizualiųjų menų ir muzikos kompozicijas, iš naujo atrandanti choreografijos ir teatro kalbą, kurioje šokis ir judesys yra drąsiai hibridinės praktikos dalis.
Trukmė: 55 min.
Spektaklis vyks anglų kalba.
*Šis papildomas „ConTempo“ festivalio renginys yra „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ oficialaus uždarymo „III-asis trilogijos veiksmas: SUTARTIS“ programos dalis. Visa Europos kultūros sostinės uždarymo programa lapkričio 24–27 dienomis Kaune ir Kauno rajone: https://kaunas2022.eu/sutartis/
Bilietus platina: Kakava.lt
Konceptas ir režisūra: Alessandro Bernardeschi, Mauro Paccagnella
Atlikėjai: Alessandro Bernardeschi ir Carlotta Sagna, kartu su Ares D’Angelo
Šviesų dailininkas: Simon Stenmans
Scenos vadybininkai: Simon Stenmans / David Alonso Morillo
Video menininkas: Stéphane Broc
Garsas: Eric Ronsse
Muzika: Alessandro Bernardeschi su Simon & Garfunkel, the Red Army Choir, ištrauka iš Salò, arba „120 Sodomos dienų“, Nilla Pizzi, Ravel, Sylvester, Lucio Battisti, Anna Magnani, Nina Simone, Marianne Faithfull, Edvard Grieg, Umberto Bindi, Paul Simon
Produkcija: Wooshing Machine
Ko-produkcija: Les Brigittines, Charleroi danse – Centre Chorégraphique de la Fédération Wallonie-Bruxelles
Rėmėjai: the Wallonia-Brussels Federation, the French-speaking Community, Wallonia-Brussels-Theater-Dance WBTD, Wallonia-Brussels-International WBI
Dėkojame: Lisa Gunstone, Fabienne Damiean
_____________
After “Happy Hour” and “El pueblo unido jamás será vencido”, Alessandro Bernardeschi and Mauro Paccagnella conclude their Memory Trilogy with “Closing Party (arrivederci e grazie)”.
This party with no glitter, which is both absurd and ironic, gives us an opportunity to ponder and glimpse the last gasps of the great utopias of history. The final part of a delightful triptych depicting the ups-and-downs of middle age, “Closing Party (arrivederci e grazie)” recasts completion and exhaustion as potential new beginnings; where intimate recollections and collective memory intertwine to become one.
Alessandro and Mauro imprint their gestures and tease out their pathways, from Marianne Faithfull to Béjart’s Bolero, from the Italian Years of Lead (Anni di Piombo) to Pier Paolo Pasolini, and from feathers to wigs. Not forgetting tutus.
However, all of this would be in vain were it not for the delicate beauty of their ageing dance bodies, reinforcing the political character of the piece, where age is no longer just the metaphorical background, but in fact the core of the choreographic phrase. A dance for two, a farewell waltz, both ironic and zany, a closing ball that is at once serious and light-hearted, whose scenic score is based on a troubling double game.
Reviews:
These wonderful dancers, who cultivate rigor with a dollop of nonchalance, and who showcase their mastery of experience freed from the ban on performance, are also clowns and storytellers, disillusioned, heartbreaking, ageing narrators - since this is also their topic - and are divinely funny, poking fun at a world that never tires of swallowing our ideals. [Marie Baudet, La Libre, Belgian daily newspaper, 28 November 2021]
The composition blends the zany with the sensitive with great effectiveness: it grabs you by the guts. [Charles A. Catherine, Ballroom Online, January 2021]
Established in 1998 in Brussels, the company Wooshing Machine is a place of invention, where multiple creative territories overlap. Made up of a collective of artists centered around choreographer Mauro Paccagnella, Wooshing Machine is to be found where borders are sketched out; at the exact point where diverse, heterogeneous artistic realities can intersect and communicate.
A laboratory of experimentation, in both theatrical and performing arts, borrowing from theatre, visual arts, and musical composition, the company’s work reinvents the grammar of choreography and theatre in which dance and the danced gesture are part of a practice that is at once hybrid and daring.
Duration: 55 min.
Performance in English.
This additional event of "ConTempo" festival is a part of "Trilogy. Act 3: The Contract" – the official closing program of "Kaunas - European Capital of Culture 2022".
Tickets at Kakava.lt
Concept and direction: Alessandro Bernardeschi in collaboration with Mauro Paccagnella
Performers: Alessandro Bernardeschi and Carlotta Sagna
Featuring: Ares D’Angelo
Lighting: Simon Stenmans
Stage Management: Simon Stenmans or David Alonso Morillo
Video: Stéphane Broc
Sound: Eric Ronsse
Musical Direction: Alessandro Bernardeschi with Simon & Garfunkel, the Red Army Choir, an excerpt from Salò, or the 120 days of Sodom, Nilla Pizzi, Ravel, Sylvester, Lucio Battisti, Anna Magnani, Nina Simone, Marianne Faithfull, Edvard Grieg, Umberto Bindi, Paul Simon
Production: Wooshing Machine
Coproduction: Les Brigittines, Charleroi danse – Centre Chorégraphique de la Fédération Wallonie-Bruxelles
With the support of: the Wallonia-Brussels Federation and the French-speaking Community, Wallonia-Brussels-Theater-Dance WBTD and Wallonia-Brussels-International WBI
Thanks to: Lisa Gunstone, Fabienne Damiean