2023-11-14 18:30
Kauno valstybinė filharmonija, koncertinė įstaiga, E. Ožeškienės gatvė, Kaunas, Kauno m. sav
Žiūrėti žemėlapyje
Premjera: AUŠRA FOUCAULT ŠEŠĖLYJE.
Premjera! AUŠRA FOUCAULT ŠEŠĖLYJE. Noktiurnas balsams, perkusijai ir aktorei
Tekstas: Michael Foucault ir Aušra Kaziliūnaitė
Muzika: Kristupas Bubnelis
Režisūra: Augustas Gornatkevičius
Video: Ūla Valentaitė ir Karolina Latvytė Bibiano
Choreografija: Denisas Kolomyckis
Scenografija: Liudvikas Kesminas, Barbora Matonytė
Atlikėjai: Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“, Pavelas Giunteris (perkusija), Guntars
Freibergs (perkusija, Latvija), aktorė Ligita Kondrotaitė
Dirigentas: Linas Balandis
Muzika: Kristupas Bubnelis
Režisūra: Augustas Gornatkevičius
Video: Ūla Valentaitė ir Karolina Latvytė Bibiano
Choreografija: Denisas Kolomyckis
Scenografija: Liudvikas Kesminas, Barbora Matonytė
Atlikėjai: Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“, Pavelas Giunteris (perkusija), Guntars
Freibergs (perkusija, Latvija), aktorė Ligita Kondrotaitė
Dirigentas: Linas Balandis
Muzikinio spektaklio sceninio pateikimo idėją inspiravo Mišelio Fuko ir amerikiečių lingvisto, istoriko, politinio veikėjo Noamo Čomskio (Noam Chomsky; g. 1928 m.) televizijos debatai, įvykę 1971 metais Nyderlanduose, Eindhoveno technologijos universitete. Iškilūs mąstytojai tuo metu diskutavo žmogaus prigimties tema. Gilinantis į mūsų laike persmelkusius priežiūros ir prisižiūrėjimo mechanizmus, nemažai paralelių randame Panoptikume (pan- + gr. opticos – regimas). Terminą sukūrė anglų ekonomistas, filosofas ir teisės teoretikas Džeremis Benthemas (Jeremy Bentham; 1748-1832), norėjęs taip pavadinti jo projektuojamą kalėjimą, kuriame kiekvieną kalinį apsauga galėtų matyti visą laiką. Toks sprendimas buvo grįstas centralizuotu stebėjimu ir žvilgsnio asimetrija.
J. Benthamo panoptikumo klausimą XX amžiuje išsamiai nagrinėjo prancūzų istorikas ir filosofas Mišelis Fuko (Michel Foucault; 1926-1984), bet ne tam, kad aptartų architektūrinę idėją. Jam panoptikumas jau nebe pastatas, o visos visuomenės karkasas, kuriame individai kiekvieną akimirką įgyvendina savo pačių pavergimą. J. Benthamo panoptinio kalėjimo sampratą Fuko taiko kaip metaforą, atskleidžiančią galios pasklidimą bei cirkuliaciją visuomenės kūne.
Muzikinio spektaklio - performanso metu scenoje Čomskį pakeis lietuvių aktorė, konfrontuosianti Mišeliui Fuko ir kalbėsianti Aušros Kaziliūnaitės žodžiais. Ši „diskusija“ bus įgyvendinta meninių išraiškos priemonių ir šiuolaikinių technologijų (video, garso montažo, deepfake) pagalba, gretinant istorinių debatų įrašo fragmentus su „gyvu“ vyksmu, pasitelkiant Brechto teatro (socialinio teatro) principus. Ypatingas vaidmuo bus skirtas chorui, įkūnysiančiam visuomenę. Į veiksmą, vykstantį scenoje ir už jos ribų, bus įtraukiami ir žiūrovai – kuriama atmosfera vers juos abejoti, ar jie tėra tik stebėtojai...
Rėmėjai: Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos kompozitorių sąjunga, Asociacija LATGA
Partneris – Prancūzų institutas Lietuvoje
Partneris – Prancūzų institutas Lietuvoje
Bilietų kaina 10, 15 eur
HYPHEN | TWENTY FINGERS DUO X GBSR DUO
2024-11-11 18:00
E. Ožeškienės g. 12, Kaunas, Kauno m. sav
AKUSTINIAI ŠOKIAI | Duo Andersson
2024-11-12 18:00
E. Ožeškienės g. 12, Kaunas, Kauno m. sav
FUSION | Arnis Aleinikovas (SINUO) x Kadujo
2024-11-14 18:00
V. Putvinskio g. 56, Kaunas, Kauno m. sav
Choreografinis paveikslas 4 | MOTERYS
2024-11-15 18:00
Radastų g. 2, Kaunas, Kauno m. sav
FESTIVALIO BAIGIAMASIS KONCERTAS
2024-11-16 18:00
E. Ožeškienės gatvė 12, Kaunas, Kauno m. sav