Sapnas pilvu į viršų (šuo ar žuvis?) | Žygimanto Kudirkos paroda
Nuo gegužės 10 d. bare „O kodėl ne?“, A. Juozapavičiaus pr. 122 A, veiks Kauno menininkų namų kuruojamos programos „Sapnas pilvu į viršų (šuo ar žuvis?)“ paroda.
Paroda darbo laikas:
IV-VI - 15:00-19:00
Registracija į parodą nereikalinga. Įėjimas nemokamas.
Žygimanto Kudirkos „Totalus svetimumas“ - trijų kanalų video kūrinys apie kūno dualizmą, kūną kaip apvalkalą, drabužį, technologiją ir su juo susijusią dėvėjimo problematiką. Atsižvelgiant į vis labiau technologijomis apaugantį pasaulį, dauguma dalyvaujame šiame naujame „bio“ ir technologijų politikos pasaulyje, kuris mus vis labiau spaudžia galvoti apie save kaip dresuojamus, formuojamus kūnus, „avatarus“, psicho-lingvistiškai programuojamais personažais.
Vizuali kūrinio dalis surinkta iš skirtingų viešų video duombazių, pavyzdžiui, Shutterstock, skirtingu laiku liejasi per tris ekranus. Garsas - balsų polifonija lietuvių ir anglų kalbomis. „WeTransfer Corp“ tai užuomina į Phillip K. Dick mokslinės fantastikos pasaulį ir konkrečiai į „We Can Remember It for You Wholesale“ apsakymą, kuris buvo pastatytas kaip filmas „Viską prisiminti“ („Total Recall“, 1990). Šiame filme Arnoldo Švarcnegerio vaidinamas veikėjas keliauja naudojant dirbtinius atminties implantus. Ž. Kudirkos „Totalaus svetimumo“ scenarijus irgi yra kelionė per pasiskolintus vaizdinius su Donna Haraway ir kitų autorių citatomis. Idealiu atveju, žiūrovai turėtų tapatintis su avatare iš video kūrinio – mes visi esame ta princesė Ksiao Ksiao Eternijoje, niekada nesubręstanti nepilnametė. Arba toks yra vyraujantis, duominuojantis mūsų visuomenės biopolitinis motyvas.
Neįprastoje, kažkada traukiniams priklaususioje vietoje, šiuo metu baro „O kodėl ne?“ aplinkoje, kelionės per skirtingus kontekstus metu esate pakviesti į futuristinę vizualinę ir garsinę sutartinę, prisotintą aštrių disonansinių sąskambių, intervalų tarp atskirų balsų ir sinkopuotų ritmų.
Duomenų pertekliaus, socialinių tinklų, dezinformacijos, robotinio kūno gamybos, propagandos, didžiųjų duomenų, dirbtinių algoritmų amžiuje Žygimantas Kudirka skolinaisi ir pritaiko kūrinius taikydamas teksto retransliavimo į ar per kūrinį, vertimo, papildymo, paralelinio nelinijinio dėstymo, performatyvumo formas ir praktikas.
-
Parodos kuratorė: Agnė Bagdžiūnaitė
Parodos architektas: Dominykas Daunys
Parodos prodiuserė: Renata Šostakaitė
Parodos technikai/ės: Arūnas Periokas, Ignas Andriuškevičius, Laura Skučaitė
Už partenrystę ir paramą dėkojame barui „O kodėl ne?“, Artnews.lt , Kauno bienalei.
Renginys – projekto „Sapnas pilvu į viršų (šuo ar žuvis?)” dalis. Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.