Svečių rezidencijos | K. žaidimas
Rugpjūčio 8 d. 18 val. kviečiame apsilankyti Svečių rezidencijos dalyvės, menininkės Karolinos Latvytės-Bibiano studijoje Kauno menininkų namuose. Jos metu galėsite iš arti pamatyti menininkės kūrybinį procesą, išskirtinius meninius metodus ir įsibėgėjusio projekto etiudus.
K. domisi taksidermijos menu ir kolekcionuoja iškamšas. Jos kambaryje virš 100 iškamšų. Mergaitei tai ne tik hobis, bet ir žaidimų aikštelė K. mylimiausia iškamša - rudas triušis, kurį pati nudyrė**. K.** iškamšos vardas – Pypsius. Mergaitei tai geriausias draugas su juo ji kartu ir į parduotuvę ir senelius aplankyti. Kartu, žaidžia, piešia, valgo. Kol K. miega prikištas triušis dažniausiai stovi ant naktinio staliuko šalia lovos, bet kartais apsikabinus jį užmiega. Mamai tai labai nepatinka. Tai juk taksidermizuotas lavonas.
Aštuonmetės fikcinės veikėjos K. paieškos tarp tikrovės ir tikrumo.
Pasiremdama asmeninėmis patirtimis ir įkvėpta Louise Bunce straipsnio „Still life? Children’s understanding of the reality status of museum taxidermy“, kuriame ji tiria vaikų suvokimą apie tai, kas yra autentiška ir tikra, menininkė Karolina Latvytė-Bibiano sukuria fikcinę veikėją K. ir gilinasi į skirtingą vaikų ir suaugusiųjų tikrovės supratimą. Vaikai dažnai maišo vaizduotę su suvokimu. Jie mato gyvūnų iškamšas ir kaip tikrus, ir kaip žaidimo objektus. Tačiau suaugusieji linkę į taksidermiją žiūrėti per biologinio tikslumo ir istorinio autentiškumo objektyvą. Šis kontrastas atspindi vystymosi skirtumus, kai realybės interpretacijos priklauso giliai nuo konteksto.
Apjungdama skirtingas medijas menininkė kvestionuoja, ką reiškia būti tikru ar autentišku, trinant gyvenimo ir mirties reprezentacijos ribas.
Tarpdisciplininė menininkė Karolina Latvytė-Bibiano 2023 m. baigė magistro skulptūros studijas Vilniaus dailės akademijoje. Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjungos narė, programos „Žvelk giliau" psichikos sveikatos ambasadorė.
Pasitelkdama fotografijos, piešimo, video technikas menininkė tyrinėja baimę, nerimo jausmą ir pažeidžiamumo būseną. Biografiškomis detalėmis pripildydama kūrinius, jas pina su fikcinėmis istorijomis taip kurdama nejaukumo estetiką.