Gegužė
18
Kaunas 2022
Neteisingas
Muzika
Neteisingas
Scena
Neteisingas
Kinas
Neteisingas
Parodos
Neteisingas
Edukaciniai
Neteisingas
Tarpdisciplininiai
Neteisingas
Literatūra
Neteisingas
Virtualūs renginiai
Neteisingas
Festivaliai
Neteisingas
Atviri kvietimai
Neteisingas
Miesto renginiai
Neteisingas
Kiti
Neteisingas
Maršrutai
Neteisingas
Kaunoteka
Neteisingas
Pasirinkti

Prieinamumas

Renginys prieinamas žmonėms su fizine negalia
Neteisingas
Renginys prieinamas žmonėms su regos negalia
Neteisingas
Renginys prieinamas žmonėms su intelekto negalia
Neteisingas
Renginys prieinamas žmonėms su klausos negalia
Neteisingas
Tinkamas lietuviškai nesuprantantiems žmonėms
Neteisingas
Galima atsivesti naminius gyvūnus
Neteisingas
Pasirinkti

Parodos

13-os Kauno bienalės ekspozicija | 2022
2022-02-22 10:00 - 2022-12-31 19:00 Velnių muziejus, V. Putvinskio gatvė, Kaunas Žiūrėti žemėlapyje

13-os Kauno bienalės ekspozicija | 2022

13-oji Kauno bienalė „Once Upon Another Time... gyveno jie jau kitaip“, pasibaigus didžiąją parodai Kaune, šiais šventiniais Kaunas - Europos Kultūros sostonė 2022  metais, kviečia aplankyti tris specialiai Kauno bienalei sukurtus kūrinius, kurie bus eksponuojami iki 2022 m. pabaigos.

Velnių muziejus:

Lina Lapelytė (Lietuva), Kas nutinka žuviai po mirties?, 2021

Per tris velnių muziejaus aukštus pasklidusi vaizdo instaliacija, „Kas nutinka žuviai po mirties?“ – tai nauja, menininkės performansui suteikta forma.

Vaizdo įrašuose matomas neprofesionalų choras, atliekantis dainas apie pomirtinį gyvenimą ir, ką reiškia būti lėtai prarytam ir išnykti nuosavoje aplinkoje. Čia medijų instaliacija atskleidžia iš dalies nuslėptus dalykus – tai, kas glūdi už šviesą atspindinčio vandens paviršiaus. Objektai, kurie atrodo lyg perpjauti per pusę, šokinėja ir plaukioja vandenyje, dalinai paslėpti savo judesių jėgos. Specialiai pagamintos keraminės dėžės ir dubenys, kurie pagal originalų sumanymą įrėmino ir pagarsino performansą, tapo vieta atsisėsti ir užuomina į patį renginį, įkūnijantį trapumo ir baigtinumo idėją.

Shary Boyle (Kanada), Sutryptas velnias, 2021

„Sutryptame velnyje“ atkuriamas iš skulptūros tokiu pačiu pavadinimu dingęs šv. Mykolo arkangelo kūnas, kurį menininkė vaizduoja naudodamasi sustabdyto kadro animacijos technikomis, projektoriumi, teatro rekvizitais ir veikėjais, kuriems kostiumus sukūrė ji pati.

Prasidėjęs kaip įvietintas pasakojimas, filmas papildo statulą, kartu sukomplikuodamas jos pirminę gėrio pergalės prieš blogį istoriją. Filmuke pasirodo archetipiniai veikėjai: Baltoji ragana, vampyras-šikšnosparnis, velnias, ragana ir „warbanks“ – įtartinai į Andy Warholą panašus finansų direktorius. Herojai keičia savo formas derybų, apgavysčių ir magiškų mainų dėka.

Pamokanti istorija „Sutryptas velnias“ įkūnija neraminantį mūsų rūšies dviprasmiškumą: teigiama, kad tik per atidumą ir atvirą širdį galime tikėtis, kad mūsų vidiniai velniai išliks amžinai prislėgti po mūsų gera prigimtimi.

Priešais Velnių muziejų, ant M.K. Čiurlionio muziejaus siena:

Goodhearter Wisher (Lietuva), Lietus lijo sunkiai, 2021 

Goodhearter Wisher puikiai supranta medžiagas, kurias jis maišo tarpusavy neįprastais būdais kad sukurtų emocijas iššaukiančias ir jausmingas patirtis. Su savo vieša skulptūra „Lietus lijo sunkiai“, menininkas kuria aukštyn kojom apverstą pasaulį, kuriame gravitacija neveikia taip, kaip turėtų. Didžiulės verkiančios akys pagamintos iš guminių padangų įkūnija universalų liūdesį, vienatvę ir skausmingas netektis, kurias patyrėme pandemijos metu. Iš akių krentančios didžiulės ašaros metaforiškai teka aukštyn, kol pasiekia dvi didžiules išskaptuotas kempines ant muziejaus stogo, atliekančias talpyklos funkciją. Įsivaizduojamas ašarų kontaktas joms atsitrenkiant į kempines transformuoja vandenį į putas ir burbuliukus. Kūrinys kabo ant sienos Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje, pagerbdamas vis dar tokią svarbią lietuvių simbolisto tapytojo ir kompozitoriaus įtaką.