Tarpdisciplininio meno dueto BIONICS paroda „codex.prototype“
Tarpdisciplininio meno dueto BIONICS paroda „codex.prototype“.
Parodoje nagrinėjamos transhumanizmo, posthumanizmo, dirbtinio intelekto idėjos, kuriomis remiantis kuriamas fikcinis scenarijus, kai gyvi organizmai, norėdami prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, turi evoliucionuoti, pakeisdami fizinę struktūrą, gamtinę ir gyvenamąją aplinką.
Parodą sudaro penkios dalys – prototipai, kuriuose patiriamas skirtingas laiko periodas, atskleidžiantis gyvybės, tapatybės, technologijų ir dirbtinio intelekto suvokimo pokyčius: nuo įvykio, pakeitusio florą ir fauną, iki sampratos, kai egzistavimui nereikalingas fizinis kūnas. Naratyvas kuriamas remiantis istorine / faktine informacija, gamtos principais ir dėsniais simuliuotoje aplinkoje. Parodą galima patirti kaip eksperimentą apie ateities organinių darinių evoliuciją, kuri prasideda jau šiandien.
Supratimas apie aplinkos pokyčius, lemiančius adaptyvių savybių atsiradimą, pasikeitė. Ekologinės problemos, veikiančios floros ir faunos prisitaikymą, tapo per daug aktyvios, kad jas galėtų išspręsti natūralus gamtos ciklas. Biologinių organizmų ir technologijų sąveika paskatino evoliucijos sampratos pokytį – tai nėra tik natūralus prisitaikymas, bet ir technologijų veikiamas procesas.
Tokia samprata ištrynė ribas tarp natūralios evoliucijos ir dirbtinio patobulinimo. Žmonija ėmė manipuliuoti gyvybe ir jos kūrimu. Biotechnologijos ir genetinė modifikacija tapo priemonėmis, padedančiomis paspartinti prisitaikymo procesą ar kurti visai naujas formas bei sintetines aplinkas. Dėl šių biologinių ir technologinių komponentų sintezės prasiplėtė egzistavimo ribos – atsirado nauja rūšis bioninis organizmas, galintis imituoti gyvybei būdingus požymius: kvėpavimą, vystymąsi, prisitaikymą.
Tarpdisciplininio meno dueto BIONICS (Lina Pranaitytė ir Urtė Pakers) kūrybos pagrindas – meno ir mokslo sintezė, žmogaus suvokimą ir organinių darinių santykį su technologijomis tyrinėjančios temos.
Kūriniuose jungiamos skirtingos medijos (garsas, vaizdas, instaliacija, objekto menas, šviesa, performatyvumas) ir disciplinos (gamtos mokslai, filosofija). Naudojamas interaktyvumas, sensorika, vaizdo projektavimo (angl. mapping) technologija. Garso kompozicijose jungiami ambient, electro, minimal, glitch, techno stiliai, skaitmeniniu būdu transformuoto balso estetika. Dėmesys skiriamas garso dažnio, tembro savybėms, jų kaitai.
Duetas kūrybinę veiklą pradėjo 2011 m. Kaune, kai jo narės studijavo Naujųjų medijų meną Vytauto Didžiojo universitete. Duetas aktyviai dalyvauja įvairiuose projektuose, kūrybinėse dirbtuvėse, parodose (personalinė paroda šiuolaikinio meno galerijoje POST, kūriniai šiuolaikinio meno mugėje ArtVilnius, parodoje „Takas”, parodoje „Antanas Ingelevičius: kūrėjas ir miestas“), kuria audiovizualines instaliacijas ir performansus festivaliams (Tarptautinis multimedijos meno ir muzikos festivalis CENTRAS, Tarptautinis šokio festivalis AURA, Tarptautinė Kauno tekstilės bienalė UNITEKSTAS, Tarptautinė Kauno bienalė, Tarptautinė Kauno grafikos bienalė, „Gallery Weekend Kaunas”, Garso meno renginių ciklas, šviesų festivalis BEEPOSITIVE), 2018 m. išleido debiutinį elektroninės muzikos albumą CYCLES, bendradarbiauja su kitų sričių menininkais bei skirtingų disciplinų atstovais.
Parodos autorės: BIONICS (Lina Pranaitytė, Urtė Pakers)
Parodos architektė: Vika Pranaitytė (O-D-A architecture studio)
Techniniai sprendimai: Mikas Jarašiūnas, Darius Vozbutas (Kaunas Makerspace), Andrius Pukis, Gediminas Pašvenskas
Pagrindinis informacinis partneris:
LRT Plius
Partneriai:
MB „Metro audiniai“
Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejus
Kavinė „Kultūra“
Meno parkas
UAB „Euroliuksas“
UAB „Megaomas“
Ponas akmuo
TENTERA
Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultetas
Vingių dubingių aludė
Informaciniai partneriai:
Kauno diena
Kaunas pilnas kultūros
Paroda veikia: 2023 06 21 – 09 03